Dat veilige gevoel…

Ik deel gaarne met u een tip om met een rustig en veilig gevoel de avond door te brengen. Het blijkt extra heilzaam te zijn bij spannende films. Ik stelde het een tijd geleden vast en het blijkt een praktijk te zijn die, in dit huis alvast, niet uitzonderlijk is.

Het viel me al een tijdje op dat de kinderen, die meestal gewoon (naar kindernormen toch…) in de zetel zitten, vaak na een tijdje hun voeten van de grond haalden en helemaal in de zetel kropen. Gezellig, dacht ik. Lekker knus en warm. Blijkt er toch een link te zijn met het boek dat ze lezen of de film die ze kijken.

Zo hoorde ik L recent nog zeggen (tijdens de film White Fang, een aanrader!): oeh, tis spannend, even mijn voeten optrekken…. U begrijpt dat ik licht verbaasd was door die uitspraak, temeer er al snel het antwoord van B kwam: ik zit al de hele tijd met mijn voeten in de zetel, veel te spannend…

Het helpt blijkbaar, voeten van de grond en als een klein bolletje in de zetel zitten. Dat maakt een film veel minder spannend of het boek minder akelig. U weet nu wat u te doen staat als u nog eens in een spannende situatie terecht komt. Gewoon, voeten van de grond en alles komt goed!

U mag me, of beter nog, hen, later bedanken.

Plaats een reactie